Dobra ventilacija – kvalitetno učenje
Što sprječava dobru ventilaciju u školama?
Dobra ventilacija prostora dobila je na važnosti širenjem covid pandemije. No, svjež zrak je oduvijek bitan za naše zdravlje. Od nedavno se više pažnje posvećuje posljedicama loše ventilacije u zatvorenom prostoru – pogotovo utjecaju nedostatka svježeg zraka školarcima, koji svaki dan provode sate u učionicama.
Ipak, u mnogim slučajevima ventilacija nije prioritet u školama, na fakultetima i u drugim obrazovnim ustanovama.
Zašto bi škole pridavale važnost ventilaciji?
Unaprjeđenje procesa učenja
Prema Centru za zdravstvenu sigurnost John Hopkins, nedostatak dobre ventilacije u školama ima „dokazano loše posljedice na usvajanje gradiva“. Istraživanja pokazuju da ventilacija i temperatura prostora imaju izravan utjecaj na akademske rezultate učenika. Istraživanje iz 2005. pokazalo je kako su se rezultati ispita iz matematike na uzorku od 3.000 učenika poboljšavali za 0,5% sa svakom dodatnom litrom svježeg zraka po osobi. Njihovi su se rezultati također poboljšavali kako se temperatura smanjivala u rasponu od 20° do 25°C. Uzrok ovih poboljšanja rezultata je manja koncentracija CO₂ te održavanje ugodne i ne previsoke temperature u prostoru.
Bolja koncentracija i pažnja
Loša ventilacija uzrokuje smanjenu koncentraciju, što utječe na usvajanje gradiva i povećava mogućnost pogrešaka. Kao rezultat slijedi i slabiji akademski uspjeh. Loša koncentracija i njene posljedice su problem koji su učenici i učitelji već prepoznali. U anketama provedenim u SAD-u, učitelji su kao problem vezan uz uvjete rada najčešće navodili lošu kvalitetu zraka u učionicama. Dobri uvjeti rada, uključujući i ventilaciju, navedeni su kao ključan faktor u kvaliteti poučavanja.
Pomoć pri sprječavanju širenja prehlade i drugih zaraznih bolesti
Zarazne bolesti koje haraju školama (posebice vrtićima) često se smatraju neizbježnim dijelom života u školi, no to se može svesti na minimum. Pojačanje i poboljšanje ventilacije može smanjiti količinu zagađivača zraka kao što su alergeni ili patogeni.
Što su glavne prepreke pri postizanju dobre ventilacije učionica?
Pristupačnost
Mnogim školama i fakultetima cijena je glavna prepreka unaprjeđenju fizičkih uvjeta rada kao što je ventilacijski sustav. Nije tajna da škole rade s malim budžetima kojima se mora pokriti širok spektar potreba. U takvoj situaciji fokus je često na popravljanju stvari, a ne na unaprjeđenju postojeće opreme.
Važno je naglasiti kako tekstilni kanali obično imaju nižu cijenu od drugih sustava ventilacije zbog niže cijene materijala i postavljanja, ali bez smanjenja kvalitete.
Stručnost
Bilo koji tehnički projekt zahtijeva određenu razinu stručnosti i iskustva. To obično znači da se za svaki projekt treba pronaći pravi izvođač, no ponekad je teško znati koga odabrati, pogotovo kad se radi o višenamjenskom sustavu grijanja, hlađenja i ventilacije.
Postavljanje / prekid rada
Školsko osoblje često je vrlo zaposleno s poučavanjem, ocjenjivanjem ispita, administrativnim poslovima, i mnogim drugim svakodnevnim obvezama. S vrlo malo vremena koje preostaje za poslove koji nisu hitni, održavanje sustava lako se zanemari, pogotovo ako je za to potreban prekid rada. Na sreću, postavljanje tekstilnog ventilacijskog sustava vrlo je brzo u usporedbi s tradicionalnim sustavima, a nudimo vam i uslugu postavljanja.
Tekstilni kanali za ventilaciju učionica
U Prihodi smo dobro upoznati s uvjetima ventilacije škola i fakulteta koje je potrebno zadovoljiti budući imamo više od 2 desetljeća iskustva u dizajniranju i proizvodnji tekstilnih kanala za obrazovne ustanove. Nudimo rješenje koje je cjenovno pristupačnije, brže za postavljanje i jednostavnije za održavanje. Naši su tekstilni kanali osmišljeni da budu lijepi, ali i praktični, stoga ne morate birati između dobrog ukusa i odlične ventilacije.