Skip to content

Ventilacija prodajnog prostora: bolje iskustvo kupnje uz tekstilne kanale Prihoda

Zamislite da ste krenuli u kupnju. Već se pri samom ulasku u prostor osjećate kao opkoljeni zagušljivim, ustajalim zrakom. Ležerna šetnja kroz trgovinu više vam nije privlačna. Zvuči poznato?

Svaki unutarnji prostor zahtijeva prozračivanje, pa makar se radilo samo o otvaranju prozora. Prodajni prostori tu nisu iznimka.

Dobro osmišljen ventilacijski sustav može pogodovati poslovanju i porastom u prometu. Kako? Poboljšanjem zadovoljstva kupaca.

Kako ventilacija utječe na zadovoljstvo kupaca u prodajnim prostorima

Sastavni dijelovi ambijenta prostora, kao što su temperatura, buka, pozadinska glazba, svježina zraka i mirisi, utječu na iskustvo kupnje. Obično su oni pomno usklađeni tako da stvaraju određeno raspoloženje te vode kupce kroz trgovinu kako bi ih potakli na kupnju.

Problem nastaje kada se ovi sastavni dijelovi ambijenta koji upravljaju iskustvom kupnje nađu van ugodnih okvira za kupce. Bilo koji dio ambijenta koji odskače privlači pažnju kupca i „prekida čaroliju“. Na primjer, ako u prostoru postoji propuh, kupcima će biti neugodno i to će im odvratiti pažnju od kupovine. Na sličan će način djelovati i buka koju stvara ventilacijski sustav. Jednostavno, osjećaj propuha i buka koju stvaraju HVAC sustavi mogu loše utjecati na prodaju.

Te mane isto tako utječu i na zaposlenike prodajnog prostora. Sve više istraživanja pokazuje kako stvaranje boljih radnih uvjeta u prodajnim prostorima čini zaposlenike zadovoljnijima, što pak vodi k većoj vjernosti kupaca i njihovom općenitom zadovoljstvu. Visoke razine zagađujućih čestica u zraku kao što su hlapljivi organski spojevi (VOC) i ugljikov dioksid uzrokuju niže razine produktivnosti osoblja i korištenje više bolovanja. No, ne pati samo produktivnost. Istraživanja pokazuju da sretni prodavači postižu 37% više prodaja.

Ako trgovina mora na tržištu konkurirati ostalim trgovinama sa sličnom ponudom, uključujući i online trgovine, nije za očekivati da se natječe samo u cijenama. Povezivanje s kupcima će poticati prodaju – a nitko ne želi razgovarati s razdražljivim prodavačem.

U većini trgovina postoji nekoliko zona unutar trgovine s različitim funkcijama, kao što su npr.  prodajni prostor, prostor za naplatu ili kabine za presvlačenje. Svaka zona zahtijeva specifične uvjete ventilacije usklađene s njihovom funkcijom.

Osim toga, neke vrste robe mogu biti izvor zagađujućih čestica koje se prenose zrakom. Tako su npr. namještaj i druga oprema za namještanje doma čest izvor formaldehida u zraku zatvorenog prostora. Kako bi zrak održala svježim i ugodnim, prodavaonica namještaja trebala bi obratiti pažnju na svoj sustav ventilacije. Isto tako, ako roba ima jak miris (poput mirisnih svijeća ili hrane za kućne ljubimce), dobro prozračivanje prostora ključno je za održavanje zdravog okruženja i pružanje ugodnog iskustva kupnje.

Unatoč očitoj povezanosti ugodnog okruženja i povećane prodaje, ventilacijski sustavi često nisu prioritet u mnogim prodajnim prostorima. Jednom kad se HVAC sustav postavi, rijetko se redovito održava. Zašto je to tako?

Vođenje uspješne prodavaonice težak je zadatak. Kad se uzme u obzir složenost svakodnevnih poslova i hitnije intervencije održavanja, gotovo je neupitno da će se održavanje HVAC sustava često previdjeti. Često se smatra da dok god sustav ispuhuje zrak, sve radi kako treba. Zbog toga se rijetko razmišlja o ventilacijskom sustavu jednom kad je on postavljen, čak i ako se namjena prostora promijeni, a s time i zahtjevi ventilacijskog sustava.

 

Kako tekstilni kanali Prihoda mogu pomoći?

Odabir tekstilnih kanala i difuzora u prodajnim prostorima može vam zaista pomoći u stvaranju ugodnog i primamljivog okruženja za vaše kupce.

Tekstilni kanali Prihoda su:

  • Uvijek izrađeni po mjeri – dizajniramo svaki difuzor posebno za vašu primjenu. Precizno stvaramo zračne struje koje će se idealnom brzinom širiti po čitavom prostoru, bez obzira radi li se o kafiću, prodajnom prostoru ili kabinama za presvlačenje.
  • Jednostavni i brzi za postavljanje – postavljanje tekstilnih difuzora zahtijeva minimalan zastoj u radu.
  • Jednostavni za održavanje i čišćenje – naši se kanali mogu prati u perilici rublja na niskim temperaturama. Kako bismo vam dodatno pojednostavili održavanje, nudimo i uslugu pranja tekstilnih kanala.
  • Oku ugodni – u stalnoj ponudi imamo devet boja od kojih možete odabrati onu koja će najbolje odgovarati uređenju vašeg prostora. Također nudimo i uslugu tiska na kanalima.

Ambijent je ključan dio iskustva kupovine. Ugodno okruženje čini kupce sretnijima, što vodi k više prodaja i većoj zaradi. Iako se ventilacijski sustav čini kao sporedna stavka, to ne mora biti tako. S Prihodinim tekstilnim kanalima jednostavno je osigurati svjež zrak kako bi prodajni prostor bio svjež i bez propuha.